Нові технології освітлення від Ford

Ford навчив фари адаптувати освітлення з урахуванням дорожніх знаків та розмітки

КЕЛЬН, Німеччина, 9листопада 2018 р. — Керування  автомобілем уночі є джерелом  обґрунтованих побоювань для багатьох водіїв. Нові технології освітлення від Ford допоможуть зробити нічні поїздки менш стресовими і потенційно безпечнішими для всіх учасників дорожнього руху.


Ford став першим автовиробником, що представив технологію, у якій для адаптації головного освітлення до мінливих дорожніх умов використовується автоматичне зчитування дорожніх знаків та розмітки. Наприклад, система розширює світловий пучок при під’їзді до кругового перехрестя, щоб водій зміг побачити велосипедистів та пішоходів, що знаходяться біля дороги.


Замість того щоб покладатися на карти GPS-навігації, які не завжди відображають останні зміни у схемі руху, система Ford орієнтується на реальні об’єкти дорожньої інфраструктури. Узгодивши роботу фар із показаннями бортової камери, Ford «навчив» головну оптику слідувати за розміткою і повертати світловий пучок у бік повороту ще до того, як водій почне обертати кермо.


«Наша мрія полягає в тому, щоб керувати автомобілем вночі було не складніше, ніж удень, — сказав Міхаель Коєрр (Michael Koherr), інженер технологій освітлення у європейському підрозділі Ford. — У Європі на 15 % вулично-дорожньої мережі щороку змінюється схема руху2. Якими б корисними не були навігаційні системи, тільки зчитування  дорожніх знаків може дати уявлення про поточний стан дороги».

 

Ford camera-based_front_lighting_1000у.jpg

Фронтальна відеокамера на моделях Ford уже задіяна в технологіях, які допомагають водіям підтримувати безпечну дистанцію від автомобіля попереду, не виїжджати за межі своєї смуги і не повертати на з’їзд, призначений для руху транспорту у зустрічному напрямку. Розташована всередині салону, під дзеркалом заднього виду, камера здатна зчитувати розмітку та дорожні знаки на відстані до 65 м, що дозволяє змінювати напрямок світлового пучка набагато раніше, ніж у системах, що відстежують обертання керма.


Опитування Ford у Європі показало, що 81 % водіїв побоюються сідати за кермо у темний час доби3. У іншому опитуванні, коли німецьких водіїв попросили розповісти про свої побоювання щодо нічного кермування, 53 % повідомили, що побоюються не побачити велосипедиста або пішохода, 43 % — «побачити перешкоду надто пізно», 23 % — «не побачити, у який бік повертає дорога».


Додатковою функцією системи Adaptive Front Lighting System є технологія попередження засліплення водіїв зустрічних автомобілів Glare-Free Highbeam. Завдяки їй не потрібно перемикати світло з дальнього на ближнє при наближенні зустрічного автотранспорту — інтелектуальна система автоматично скорегує світловий пучок, заблокувавши промені, які можуть засліпити інших водіїв. Дослідження показали, що при використанні автоматичного режиму дальнє світло вмикається до 10 разів частіше, ніж при перемиканні між дальнім і ближнім вручну, що покращує огляд у темний час доби.


Серед інших перспективних технологій, пов’язаних з освітленням, Коєрр та його команда займаються розробкою системи точкового освітлення, у якій використовується камера інфрачервоного бачення, здатна розпізнавати пішоходів, велосипедистів та великих тварин на відстані до 120 м.
Згідно з результатами дослідження TomTom.
Згідно з результатами опитування для Ford, проведеного Opinion Matters у Європі в березні 2017 р.