Tourneo Custom з гібридним приводом

Інноваційний пасажирський мікроавтобус покликаний зменшити рівень локальних викидів

Амстердам, Нідерланди, 10 квітня 2019 р. — В рамках заходу «Go Further», що пройшов у м. Амстердам, Нідерланди, відбувся світовий дебют пасажирського мікроавтобуса Tourneo Custom з інноваційним гібридним приводом із заряджанням від електромережі.

Перший у своєму класі Tourneo Custom Plug-In Hybrid відкриває лінійку моделей, представлених у рамках реалізації стратегії компанії Ford, спрямованої на формування однієї з найбільш широких лінійок електрифікованих варіантів для європейських клієнтів. Для поїздок з нульовим викидом автомобіль можна заряджати від електромережі, сприяючи тим самим зниженню локальних викидів. До того ж, завдяки цьому восьмимісний пасажирський мікроавтобус зможе в’їжджати на територію зон для автомобілів з наднизьким рівнем викидів (ULEV, ultra-low-emission vehicle), кількість яких у Європі постійно збільшується.

Передні колеса Tourneo Custom Plug-In Hybrid приводяться в рух виключно електродвигуном/генератором, що живиться від літій-іонної акумуляторної батареї ємністю 14 кВт⋅год. Для збільшення запасу ходу використовується відзначений численними нагородами двигун Ford EcoBoost об’ємом 1,0 л, а двигун/генератор забезпечує заряджання батареї за допомогою технології рекуперації енергії гальмування. Цільове значення запасу ходу з нульовими викидами для досконалого гібридного привода сягає 50 км, а з використанням двигуна внутрішнього згоряння запас ходу зростає до 500 км. *

Як і Tourneo Custom з дизельним двигуном, модель з гібридним приводом із заряджанням від мережі зберегла унікальну для сегмента можливість розташування двох задніх рядів сидінь у форматі конференц-зали, що забезпечує полегшену посадку і висадку та пропонує пасажирам чудові можливості для спілкування. Крім цього, при потребі два задні ряди можна встановити обличчям вперед.

Після виходу на початку 2018 року нового Tourneo Custom з повністю оновленим преміальним інтер’єром і стильним дизайном передньої частини компанія Ford продала 17 100 пасажирських мікроавтобусів Tourneo Custom протягом року, у порівнянні з попереднім роком продажі зросли на 28%.

2019_FORD_TOURNEO_CUSTOM_PHEV__09 (1)е.jpg

Нульовий рівень викидів. Жодних побоювань щодо поїздок на великі відстані

У новому Tourneo Custom з гібридним приводом із заряджанням від мережі використовується технологія послідовного гібрида: передні колеса приводяться в рух електродвигуном, а не двигуном внутрішнього згоряння. Компактний блок акумуляторних батарей з рідинним охолодженням знаходиться під підлогою пасажирського салону. Його ретельно продумане розташування дозволило зберегти цінний внутрішній об’єм салону Tourneo Custom з двигуном EcoBlue об’ємом 2,0 л.
Чотири режими руху з електроприводом дозволяють водієві обирати, як і коли слід використовувати заряд батареї:

EV Auto забезпечує оптимальне поєднання потужності та ефективності. Алгоритми управління автомобіля відстежують рівень заряду батареї та поточні умови руху (наприклад, їзду по автомагістралі чи рух з частими зупинками) і визначають, коли слід застосовувати двигун внутрішнього згоряння.

У режимі EV Now пріоритет має використання накопиченої у батареї енергії, при цьому двигун внутрішнього згоряння не використовується, доки заряд батареї не знизиться до мінімального рівня, після якого рух з нульовим рівнем викидів неможливий.

У режимі EV Later пріоритет має використання двигуна внутрішнього згоряння, а можливості технології рекуперативного заряджання використовуються для якомога ефективнішого підтримання поточного рівня заряду батареї, щоб забезпечити її готовність до використання в майбутньому.

У режимі EV Charge двигун внутрішнього згоряння використовується для заряджання батареї, щоб підготувати її до руху в режимі EV Now.

За допомогою роз'єму для заряджання, розташованого у передньому бампері, Tourneo Custom Plug-In Hybrid можна повністю зарядити від побутової електромережі з напругою 240 В та силою струму 10 А протягом п’яти годин, а при використанні промислової мережі з напругою 240 В і силою струму 16 або 32 А повне заряджання буде тривати три години.

Крім того, водії можуть обирати ступінь відновлення енергії та підтримки при гальмуванні, яку має забезпечувати рекуперативна система заряджання, обравши на селекторі трансмісії положення «Drive» або «Lean».
При відпусканні педалі акселератора у режимі «Lean» програмне уповільнення автомобіля здійснюється з більшою інтенсивністю, при цьому за потреби вмикаються стоп-сигнали для попередження водіїв, що знаходяться позаду. Вища інтенсивність уповільнення призводить до рекуперації більшої кількості кінетичної енергії з подальшим накопиченням в акумуляторній батареї, що сприяє збільшенню потенційного запасу ходу на електричній тязі.

У салоні на зміну стандартному тахометру прийшов індикатор потужності/заряду, а менший за розміром індикатор рівня заряду батареї зайняв місце індикатора температури охолоджувальної рідини двигуна. Функції бортового комп’ютера були відповідним чином змінені з урахуванням особливостей гібридного привода. Індикатори режиму EV, сповіщення щодо технічного обслуговування та попередження при підключенні до зарядного роз’єму виводяться на дисплей панелі приладів. В усіх режимах роботи дисплея відображається інфографіка з даними про запас ходу для акумуляторної батареї та двигуна внутрішнього згоряння.

2019_FORD_TOURNEO_CUSTOM_PHEV__01е.jpg

Розкіш, досконалість і комунікаційні можливості

Новий Tourneo Custom Plug-In Hybrid, доступний у преміальній версії Titanium та Titanium X, створювався для забезпечення виняткового рівня досконалості і комфорту. Перелік стандартного оснащення преміальної версії включає систему електронного автоматичного управління температурою та інформаційно-комунікаційну систему Ford SYNC 3 з голосовим управлінням і 8-дюймовим сенсорним кольоровим дисплеєм з підтримкою управління за допомогою жестів змахування та зведення / розведення пальців, що забезпечує можливість безкоштовного користування технологіями Apple CarPlay та Android Auto.

Наявний у стандартній комплектації бортовий модем FordPass Connect дозволяє всім пасажирам користуватися перевагами Wi-Fi і розрахований на підключення до 10 пристроїв. Мобільний додаток FordPass забезпечує доступ до цілого ряду функцій, що полегшують використання та підвищують ефективність експлуатації автомобіля. Це, зокрема, функція перегляду інформації про стан автомобіля Vehicle Status, функція пошуку автомобіля Vehicle Locator та функція дистанційного замикання/відмикання Remote Lock/Unlock.

До інших досконалих технологій допомоги водієві належать:

система моніторингу сліпих зон Blind Spot Information System з системою буксирування причепа Trailer Tow, що розрахована на причепи довжиною до 10 м;

адаптивний круїз-контроль з інтелектуальним обмежувачем швидкості, що поєднує функції системи розпізнавання дорожніх знаків Traffic Sign Recognition та адаптивного круїз-контролю, який допомагає водіям дотримуватись обмежень дозволеної швидкості;

система дотримання смуги руху Lane Keeping Aid, що відстежує лінії розмітки попереду та активно допомагає водієві безпечно повертати автомобіль на правильну смугу шляхом «підкермовування» у потрібному напрямку;

активна система допомоги при паркуванні Active Park Assist, що допомагає спрямовувати автомобіль на місця для паралельного і перпендикулярного паркування та виїжджати з них, при цьому водій контролює тільки педалі акселератора і гальма;

система виявлення пішоходів Pedestrian Detection із передаварійним механізмом гальмування Pre-Collision Assist, що використовує передню камеру і радар для виявлення людей чи автомобілів на дорозі та автоматично застосовує гальма, якщо водій не реагує на попередження. Відтепер система дозволяє виявляти пішоходів у нічний час, коли їх освітлюють фари.

Компанія Ford продовжує вивчати потенційний позитивний вплив електромобілів з гібридним приводом із заряджанням від мережі на міста шляхом проведення тестів автомобілів-прототипів за участі клієнтів у Лондоні (Велика Британія), а дещо пізніше у 2019 році такі випробування продовжаться у м. Кельн (Німеччина) та м. Валенсія (Іспанія).

Дещо раніше у цьому році компанія оголосила, що всі моделі Ford, починаючи з нового Focus, будуть мати електрифіковану версію. Це стосується як нових моделей, так і нових версій існуючих автомобілів. Для всього модельного ряду від Fiesta до Transit будуть пропонуватися версії з технологією «м’якого» гібриду, повноцінним гібридним приводом, гібридним приводом із заряджанням від мережі або модифікації з повністю електричним приводом.

# # #

Android та Android Auto — торгові марки, що належать компанії Google Inc.

Заявлені рівні витрати пального/енергії, викидів CO2 і запасу ходу під час руху з використанням електропривода вимірюються згідно з технічними вимогами європейських регламентів (EC) 715/2007 і (EC) 692/2008 в останній редакції. Споживання пального та викиди CO2 вказані для моделей автомобіля, а не для конкретного автомобіля. Проведена стандартна процедура випробувань дає змогу здійснювати порівняння між різними типами машин і різними виробниками. Окрім економічності споживання пального автомобілем, роль у визначенні споживання пального/енергії, викидів CO2 й запасу ходу на електроприводі відіграє техніка керування, а також інші нетехнічні чинники. CO2 є головним парниковим газом, що впливає на глобальне потепління.

Починаючи з 1 вересня 2017 року, деякі нові автомобілі проходитимуть процедуру сертифікації за всесвітньою узгодженою процедурою випробувань транспортних засобів малої вантажності (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP) згідно з вимогами європейського регламенту (ЄС) 2017/1151 в останній редакції, що передбачає новий, більш реалістичний порядок визначення витрат пального та рівня викидів CO2. Починаючи з 1 вересня 2018 року, процедура WLTP повністю замінить новий європейський їздовий цикл (NEDC), що наразі використовується. На етапі поступової відмови від використання NEDC буде здійснюватися кореляція отриманих за процедурою WLTP показників споживання пального та викидів CO2 до стандарту NEDC. У зв’язку зі зміною деяких елементів тестів можливі деякі відхилення від попередніх показників паливної економічності та рівня викидів, тобто показники споживання пального та рівня викидів CO2 для одного і того ж автомобіля можуть відрізнятися.